Champions League: Ο Ολυμπιακός των Σόλιντ-Ριβάλντο και τα μαθήματα των προημιτελικών

Επιμορφωτικά, για όποιον έχει τη ματιά του και κυρίως το μυαλό του ανοιχτό, ήταν τα πρώτα ματς των προημιτελικών του Champions League. Και η αλήθεια είναι πως είναι εύλογο να αναρωτιέσαι πως μπορεί μια ελληνική ομάδα, εν προκειμένω ο Ολυμπιακός που είναι και το δικό μου «αντικείμενο» ενασχόλησης, να ονειρεύεται την παρουσία στην 8άδα, ή έστω και την 16άδα, της συγκεκριμένης διοργάνωσης.

O Ολυμπιακός μας συνήθισε στη συνέπεια

Οι Πειραιώτες μας έχουν συνηθίσει να είναι ευρωπαϊκά συνεπείς και ειδικότερα τα τελευταία χρόνια με συνεχείς παρουσίες σε ευρωπαϊκούς ομίλους, είτε του Champions League είτε του Europa League. Ωστόσο είναι ξεκάθαρο ότι η ψαλίδα με τους -ποδοσφαιρικούς- ολιγάρχες της Ευρώπης μεγαλώνει γιατί «παίζουν» σε αδιανόητα νούμερα από πλευράς μπάτζετ. Όμως, δεν είναι μόνο αυτό.

Δύο βασικές κατηγορίες ομάδων στο Champions League

Ρίχνοντας κανείς μια ματιά σε δύο βασικές κατηγορίες στατιστικών των πρώτων αγώνων της 8άδας του Champions League, τις τελικές προσπάθειες και τα χιλιόμετρα που κάλυψαν, διαπιστώνει ότι υπάρχουν δύο βασικές κατηγορίες ομάδων. Εκείνες που τρέχουν πολύ με το σώμα κι εκείνες που τρέχουν περισσότερο με το μυαλό. Όλες, βέβαια, τρέχουν πάρα πολύ με το σώμα γιατί δεν γίνεται αλλιώς.

Οι ομάδες της Μαδρίτης έτρεξαν λιγότερο…

Τυχαίο ή όχι (φαντάζομαι όχι), τα λιγότερα χιλιόμετρα τα έκαναν 2 από τις 3 ισπανικές ομάδες, οι δύο της Μαδρίτης. Η Ρεάλ θριάμβευσε με 3-1 στο Λονδίνο κόντρα στην Τσέλσι κάνοντας μόλις 8 τελικές και 110,5 χλμ. δύο λιγότερα από τους γηπεδούχους που έτρεξαν 112,7 χλμ. και είχαν 20 τελικές.

Η Ατλέτικο που αδιαφόρησε πλήρως για την παραγωγή τελικών προσπαθειών μένοντας στο απόλυτο μηδέν στο Μάντσεστερ κόντρα στη Σίτι, «κατάφερε» αφενός να δεχθεί μόνο ένα γκολ και αφετέρου να τρέξει (έστω και ελάχιστα) λιγότερο από τους γηπεδούχους. Και λέω κατάφερε γιατί συνηθίζεται η ομάδα που αμύνεται να τρέχει πιο πολύ.

Στα 111,7 χλμ. τέλειωσε το ματς η Σίτι, στα 110,1 η Ατλέτικο. Αυτά ήταν τα δύο από τα τέσσερα ματς με τα λιγότερα χιλιόμετρα γιατί τα Μπενφίκα-Λίβερπουλ και Βιγιαρεάλ-Μπάγερν ήταν σαν… αγώνες δρόμου με τις τέσσερις ομάδες να προσεγγίζουν ή και να ξεπερνούν τα 120 χλμ. η κάθε μια!

Η ατάκα του Σόλιντ για Ριβάλντο

Κάποτε, όταν είχα ρωτήσει τον -τότε κόουτς του Ολυμπιακού- Τροντ Σόλιντ αν είναι θετικός στην ανανέωση του συμβολαίου του Ριβάλντο παρά τα χρονάκια του, μου απάντησε: γιατί όχι; Αισθάνθηκα έκπληξη αφού γνώριζα ότι του αρέσει να έχει παίκτες με μικρό μέσο όρο ηλικίας (ήταν αυτός που… πρόσφερε όχι μόνο στον Ολυμπιακό, στο παγκόσμιο ποδόσφαιρο τον άγνωστο εκείνη την εποχή Γιάγια Τουρέ) και αρκετά τρεχαλατζήδες.

«Ο Ρίμπο δεν τρέχει πολύ με το σώμα αλλά είναι… fast thinker, δηλαδή τρέχει πολύ με το μυαλό, είναι γρήγορος στη σκέψη», μου εξήγησε. Βέβαια, αυτή η κουβέντα έγινε κάπου το 2006. Έχουμε 2022. Έκτοτε έχουν αλλάξει πολύ και πολλά. Το ίδιο το ποδόσφαιρο έχει αλλάξει. Τότε ήταν περισσότεροι οι fast thinkers. Τώρα είναι είναι περισσότεροι οι fast runners, εκείνοι που τρέχουν πιο γρήγορα δηλαδή και συχνά «καταπίνουν» τους fast thinkers. Εκτός αν είναι τόσο ξεχωριστοί και τόσο σκληρά προπονημένοι όπως ο Μπενζεμά, ο Μόντριτς και κάποιες άλλες παρόμοιες εξαιρέσεις.

ΣΥΝΟΠΤΙΚΑ ΟΙ ΤΕΛΙΚΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ

Τσέλσι 20 τελικές και 112,7
Ρεάλ 8 τελικές και 110,5

Μαν.Σίτι 15 τελικές 111,7 χλμ.
Ατλέτικο 0 τελικές 110,1 χλμ.

Μπενφίκα 9 τελικές 121,4 χλμ.
Λίβερπουλ 18 τελικές 119,3 χλμ.

Βιγιαρεάλ 11 τελικές 120,8 χλμ.
Μπάγερν 21 τελικές 122,1 χλμ.

 

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Μάρκο Μάριν: Το τέλος ενός ποιοτικού γυρολόγου.

RoofGarden: Θα ξαναψάξει Σκανδιναβία ο Ολυμπιακός.

Ο… γύρος του κόσμου με τον Όλεγκ Ρέαμπτσιουκ.

Ακολουθείστε τo SPORTDAY.GR στο Google News