Ζιλ Βιλνέβ: Με 225 χλμ στο θάνατο - Ο μεγάλος θυμός και η μοιραία απόφαση

Ζιλ Βιλνέβ: Με 225 χλμ στο θάνατο – Ο μεγάλος θυμός και η μοιραία απόφαση του θρυλικού πιλότου της Formula 1

Όσα χρόνια έζησε, δεν περνούσε μέρα δίχως ο Έντσο Φεράρι, ιδρυτής της Scuderia Ferrari να μη ρίξει μια ματιά στη φωτογραφία που είχε πάνω στο γραφείο του στο Μαρανέλο και να μην αναστενάξει για τον πρόωρο χαμό του «γιου» του Ζιλ Βιλνέβ ο οποίος σκοτώθηκε σαν σήμερα πριν από 40 χρόνια στην πίστα του Ζόλντερ στο Βέλγιο κατά τη διάρκεια των τελευταίων χρονομετρημένων κατατακτήριων δοκιμών.

Τον φώναζε «πρίγκιπα της καταστροφής» και τέτοιος τελικά αποδείχθηκε ο Βιλνέβ εκείνη τη μέρα, που το ημερολόγιο έγραφε 8 Μαΐου 1982. Η κακιά στιγμή; Η κακιά απόφαση; Και τα δυο μαζί; Η κατάληξη μπορεί να μην ήταν αυτή αν ο Καναδός πιλότος δεν είχε χάσει το μυαλό του εξαιτίας ενός γεγονότος που είχε συμβεί 13 ημέρες πριν.

Η αντίστροφη μέτρηση άρχισε στο Σαν Μαρίνο

Στο GP του Σαν Μαρίνο είχε τσακωθεί με τον ομόσταβλό του στη Ferrari, Ντιντιέ Πιρονί, ο οποίος είχε γράψει στα παλιά του τα παπούτσια τις εντολές και είχε κλέψει μια εύκολη νίκη. Στο Βέλγιο ο Βιλνέβ ήθελε να πάρει ρεβάνς. Στις κατατακτήριες ήταν μόλις 0.1 δευτερόλεπτα πίσω από τον Πιρονί κι έμεναν ακόμη 8 λεπτά για να κάνει ταχύτερο γύρο.

Τότε ήταν που είδε τον Γιόχεν Μας να κινείται αργά μπροστά. Μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα έπρεπε να κάνει μια επιλογή. Μπορούσε να πατήσει το φρένο, ή να κρατήσει το πόδι του στο γκάζι και να περάσει δίπλα του, είτε από αριστερά είτε από δεξιά.

Ήταν μία από τις δεκάδες τέτοιες ενστικτώδεις, κρίσιμες αποφάσεις που κάθε οδηγός γκραν πρι πρέπει να παίρνει κάθε Σαββατοκύριακο. Αλλά για τον Ζιλ Βιλνέβ, τον ταχύτερο και πιο δημοφιλή οδηγό της εποχής του, έμελλε να είναι η τελευταία.

Ο Μας γνώριζε καλά τον Βιλνέβ, καθώς υπήρξαν για λίγο στην ίδια ομάδα, τη McLaren το 1977. Εκείνος επέστρεφε στα πιτς έχοντας ολοκληρώσει τις κατατακτήριες δοκιμές του. Βλέποντάς το κόκκινο μονοθέσιο στους καθρέφτες του, έκανε προς τα δεξιά για να το αφήσει να τον προσπεράσει. Ωστόσο, την ίδια απόφαση είχε πάρει και ο Καναδός. Και το μοιραίο έγινε.

Ο μπροστινός αριστερός τροχός του ήρθε σε βίαιη επαφή με τον πίσω δεξί τροχό του Μας, ενώ κινούνταν περίπου με ταχύτητα 220-250 Χλμ/ω. Αμέσως η Ferrari του Βιλνέβ απογειώθηκε, έκανε μια σειρά από τουμπαρίσματα και περιστροφές στον αέρα και έπεσε περίπου 200 μέτρα μακριά.

Δείτε αναπαράσταση του δυστυχήματος

Από τα δυνατά χτυπήματα, το κάθισμα του Βιλνέβ «ξεκόλλησε» και ο Καναδός που ήταν δεμένος με τη ζώνη, έπεσε στην άκρη της πίστας πάνω σε κάτι προστατευτικούς φράχτες. Το ασθενοφόρο έφτασε στο σημείο του ατυχήματος μέσα σε 35 δευτερόλεπτα.

Δείτε βίντεο από το δυστύχημα του Βιλνέβ

Ο γιατρός διαπίστωσε ότι ο Βιλνέβ διατηρούσε τον σφυγμό του, αλλά δεν ανέπνεε. Τον διασωλήνωσε και του χορηγήσε οξυγόνο, πριν τον μεταφέρουν στο νοσηλευτικό κέντρο της πίστας. Από εκεί μεταφέρθηκε στο πανεπιστημιακό νοσοκομείο του Αγίου Ραφαήλ, στην πόλη Λέουβεν του Βελγίου.
Είχε υποστεί βαρύτατους τραυματισμούς, ο αυχένας του είχε σπάσει, ήταν πλέον κλινικά νεκρός.

Διατηρήθηκε για κάποιες ώρες με μηχανική υποστήριξη, ώσπου να φτάσει η γυναίκα του από το Μονακό. Η Τζόαν συνήθως τον συνόδευε στα γκραν πρι. Αυτή τη φορά προτίμησε να μείνει στο σπίτι τους στο Μονακό. Την ώρα του ατυχήματος έψηνε μπισκότα.

Έμαθε τα μαντάτα από τον Τζόντι Σέκτερ, παγκόσμιο πρωταθλητή το 1979, που ήταν στενός φίλος τους. Αμέσως έφυγε για το Βέλγιο. Μαθαίνοντας την κατάσταση του Ζιλ έδωσε την άδεια να τον αποσυνδέσουν. Το ρολόι στον τοίχο του νοσοκομείου έδειχνε 21:12 όταν ο Βιλνέβ, στα 32 του χρόνια περνούσε στην αιωνιότητα.

Τάφηκε στο Μπερτβίγ του Κεμπέκ. Στην πόλη που μεγάλωσε λειτουργεί από το 1982 ένα μουσείο με προσωπικά του αντικείμενα, ανάμεσα στα οποία βρίσκεται και η τρομπέτα του. Είχε ξεκινήσει να γίνει μουσικός αλλά τον κέρδισαν οι αγώνες ταχύτητας.

Ο γιος του Ζάκ ακολούθησε τα χνάρια του. Κατέκτησε το 1995 το Αμερικάνικο Πρωτάθλημα CART και τον περίφημο αγώνα του Ινδιανάπολις 500. Το 1996 εντάχθηκε στη Φόρμουλα 1 και τον επόμενο χρόνο (1997) κέρδισε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα.

Ακολουθείστε τo SPORTDAY.GR στο Google News