Σφαγή στον πάγο

Το 17χρονο παγκόσμιο φαινόμενο του καλλιτεχνικού πατινάζ είναι αποφασισμένο να διεκδικήσει το χρυσό ολυμπιακό μετάλλιο στο Πεκίνο.

Η σεζόν άρχισε στο Τσέλιαμπινσκ για το καλλιτεχνικό πατινάζ, αφού ολοκληρώθηκε το πρώτο δεκαήμερο του Σεπτεμβρίου, και, παρ’ ότι δεν δίνονταν βαθμολογίες στη διοργάνωση που ούτως ή άλλως ονομάζεται «Τεστ», ο κρότος ακούστηκε μέχρι το… Πεκίνο: η Αλεξάντρα Τρουσόβα έκανε, στο ελεύθερο πρόγραμμά της πέντε τετραπλά άλματα. Με το μαλλί βαμμένο κόκκινο και ένα βλέμμα που για να σε αντικρίσει πρέπει να προστατευτείς με αντηλιακό, η 17χρονη από το Ριάζαν της Ρωσίας έκανε τη δική της εντυπωσιακή δήλωση. Η Ετιέρι Τουτμπιερίτζε και ο Ντανιίλ Γκλεϊχενγκάους χαμογέλασαν πλατιά άμα τη λήξει του, ωστόσο ουδείς περίμενε την αντίδραση του Σεργκέι Ντουντάκοφ: ο συνεργάτης της Ετιέρι, ένας… αυθεντικός Ρώσος που σπανίως κάνει γκριμάτσες, έστειλε στην αθλήτριά του ένα φιλί.

Η επιλογή της πόλης, στην οποία ένιωσαν την ηχώ του άλματος, δεν είναι τυχαία. Το Πεκίνο πρόκεται να φιλοξενήσει τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2022. Η Τρουσόβα, που έχει το παγκόσμιο ρεκόρ στο σύντομο πρόγραμμα από τις 20 Σεπτεμβρίου του 2019, το 166.62 που πέτυχε στο τουρνουά «Νεπέλα» της Μπρατισλάβα, έπρεπε να νιώθει ότι έχει εξασφαλισμένη τη θέση της στο ταξίδι για την πρωτεύουσα της Κίνας. Όμως ο ανταγωνισμός είναι βαρύς και δεν προέρχεται έξω από το καμπ της Ετιέρι: Η Άννα Σερμπακόβα και η Αλιόνα Κοστορνάγια δεν πρόκειται να υποχωρήσουν στη διεκδίκηση του ολυμπιακού εισιτηρίου, αν και όλες χωρούν. Από τις 21 έως τις 26 Δεκεμβρίου διεξάγεται το πρωτάθλημα Ρωσίας και οι τρεις πρώτες θέσεις στέλνουν στους Ολυμπιακούς, το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα, από τις 10 έως τις 16 Ιανουαρίου 2022 στο Ταλίν της Εσθονίας, και το Παγκόσμιο, το οποίο παραδόξως γίνεται, όπως κάθε τέτοια χρονιά, μετά τους Ολυμπιακούς.

Η Τρουσόβα, από τη μεριά της, ταξίδεψε στις Ηνωμένες Πολιτείες την επόμενη εβδομάδα, μαζί με την προπονήτριά της, ενώ οι συναθλήτριές της βρίσκονταν στη Φινλανδία. Η Ετιέρι πήγε και για την κόρη της, Ντιάνα Ντέιβις, η οποία είναι επίσης πατινέζ στα ζευγάρια χορού και πολύ καλή φίλη της Αλεξάντρα. Η τελευταία κατέκτησε την πρώτη θέση στο International Classic, όμως έπεσε στην προσπάθεια να κάνει ένα τριπλό άξελ, δηλαδή το μόνο άλμα που ο πατινέρ (η πατινέζ, σε αυτήν την περίπτωση) το κάνει με το σώμα να «κοιτάζει» το χώρο και να μην είναι γυρισμένη. Αυτό επαναλήφθηκε την προηγούμενη Παρασκευή, για το ρωσικό Κύπελλο, στο σύντομο πρόγραμμα. Η 17χρονη δεν έκανε καν το ελεύθερο, με τη δικαιολογία ότι προπονείτο στο άλμα που την «τιμώρησε» τις προηγούμενες δύο διοργανώσεις.

Το πώς έφτασε η κατάσταση ως εδώ είναι μεγάλη ιστορία. Όρεξη να υπάρχει.

Η Γιούλιγια Λιπνίτσκαγια

 

Η αυτοκρατορία

Η (πολύπλοκη) ζωή είναι γυναίκα

Μια… εισαγωγή στον κόσμο της Ετιέρι Τουτμπιερίτζε έγινε στο κείμενο με τις ισχυρές κυρίες του ρωσικού αθλητισμού, άμα τη λήξει των Ολυμπιακών Αγώνων. Η επανάληψη, περισσότερο από μήτηρ μαθήσεως, είναι, σε αυτήν την περίπτωση, απολαυστική, γι’ αυτό και η ιστορία χρειάζεται να ειπωθεί ξανά.

Η Τατιάνα Ταρασόβα, θρύλος του καλλιτεχνικού πατινάζ στη Ρωσία και προπονήτρια του Αλεκσέι Γιαγκούντιν, που σε μία από τις πιο συναρπαστικές προσωπικές μάχες στη σύγχρονη αθλητική ιστορία νίκησε τον Γεβγκένι Πλιούσενκο και κατέκτησε το χρυσό μετάλλιο στο ατομικό των Ολυμπιακών Αγώνων στο Σολτ Λέικ, το 2002, έδωσε τα συγχαρητήριά της μέσω του instagram στην προπονήτρια της συγχρονισμένης (ρυθμικής, όπως μετονομάστηκε) κολύμβησης, Τατιάνα Ποκρόφσκαγια, για την κυριαρχία στο ντουέτο και το ομαδικό, στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Τόκιο. Την ίδια μέρα, η Ιρίνα Βίνερ, από τη Μόσχα, έβλεπε την αθλήτριά της, Ντίνα Αβιέρινα, να χάνει το χρυσό μετάλλιο από την Ισραηλινή Λινόι Άσραμ στο ατομικό της ρυθμικής γυμναστικής. Η Ταρασόβα είχε χαιρετίσει τη σιδηρά κυρία του σπορ για τα γενέθλιά της λίγες μέρες νωρίτερα.

Ξέρετε, όμως, ποια δεν πρόκειται να συγχαρεί ποτέ η Ταρασόβα; Την Ετιέρι Τουτμπιερίτζε, η οποία έτυχε αθλήτριά της, πριν οδηγηθεί στην αποχώρηση το 1992, για να κάνει μπαλέτο στον πάγο. Δεν υπάρχει άνθρωπος που να εμπλέκεται στο καλλιτεχνικό πατινάζ στη Ρωσία, εξαιρουμένων εκείνων στο τεχνικό επιτελειο της, που να μη νιώθει φθόνο για τη γυναίκα που είναι στις παρυφές της δημιουργίας αυτοκρατορίας στο αγώνισμα.

Η Ζένια Μεντβέντεβα

 

Το κορίτσι με το κόκκινο φόρεμα

Όταν η Λιπνίτσκαγια κέρδισε τη Ρωσία

Η Ρωσία δεν είχε πάρει, μέχρι το 2014 και τους χειμερινούς Ολυμπιακούς του Σότσι, χρυσό μετάλλιο στο ατομικό Γυναικών του καλλιτεχνικού πατινάζ, δηλαδή από το 1908 και έπειτα. Αυτή η πληροφορία πρέπει να έρχεται ως σοκ, μια και στα αγωνίσματα που αφορούν το αισθητικό κομμάτι, η χώρα ήταν ανέκαθεν διαπρέπουσα, έστω και υπό την αιγίδα της Σοβιετίας. Στη Ρωσία, ήταν η Αντελίνα Σοτνίκοβα που κέρδισε, αλλά αυτή η περίπτωση υπήρξε κατά το μάλλον ή ήττον αμφιλεγόμενη: ελάχιστοι είναι εκείνοι που θεωρούν ότι δεν έπρεπε να ανέβει στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου όποια λογίζεται ως η πιο διάσημη Νοτιοκορεάτισσα, δηλαδή η Κιμ Γιούνα. Στη σύγκριση των προγραμμάτων τους, η οποία έχει επιχειρηθεί, η βαθμολόγηση της Κιμ πόρρω απέχει εκείνης της Σοτνίκοβα.

Την παράσταση, όμως, τηρουμένων και των συνθηκών, έκλεψε ένα κοριτσάκι 15 ετών με προπονήτρια μία σχετικά άγνωστη προπονήτρια: Η Γιούλια Λιπνίτσκαγια έδωσε μια μοναδική παράσταση για το ομαδικό, με ένα ελεύθερο πρόγραμμα εμπνεύσεως του χορογράφου Ίλια Άβιερμπουχ, πηγαίνοντας τη θεσπέσια μελωδία του Τζον Γουίλιαμς για τη «Λίστα του Σίντλερ» σε άφατο συναισθηματικό βάθος. Από τη στιγμή που τα μάτια της κοίταξαν ψηλά και το πρόγραμμα είχε τελειώσει, όλη η Ρωσία μιλούσε για τη 15χρονη που έβγαλε μια εντελώς δυσανάλογη με την ηλικία της ευαισθήσια. Ήταν και μάρκετινγκ. Το κόκκινο φόρεμα ήταν σαφής παραπομπή στο κόκκινο παλτό που φορούσε το κορίτσι με γυρισμένη την πλάτη στην ταινία, μία από τις δύο φορές που εμφανίστηκε χρώμα. Η Λιπνίτσκαγια μπορεί, λίγο καιρό αργότερα, να χώρισε τους δρόμους της με την Τουτμπιερίτζε, κατηγορώντας την ουσιαστικά για ανεπάρκεια σε ό,τι αφορά τον ανταγωνισμό, αλλά η Ετιέρι, όχι μόνο δεν λύγισε αλλά, εξαπέλυσε τη δική της επίθεση. Πλην των εκατέρωθεν δηλώσεων, που αναπαρήγαν ένα σχεδόν τολστοϊκό δράμα, η Τουτμπιερίτζε είχε το αντεπιχείρημά της σε ζώντα οργανισμό: εκείνον που άκουγε στο ονοματεπώνυμο Γεβγκένια Μεντβέντεβα.

 

Μεντβέντεβα, Αλίνα Ζαγκίτοβα και Κέιτλιν Όσμοντ στο βάθρο των νικητριών στην Πιονγκτσάνγκ

 

Η αρχή ήταν η… αρχή του τέλους για τη Ζαγκίτοβα

Η Σόφια επηρέασε τις εξελίξεις

Σχεδόν ένα μήνα από το Σότσι, μία αθλήτρια της Τουτμπιερίτζε, την οποία είχε από 8 χρόνων, πήρε το χάλκινο μετάλλιο στο Παγκόσμιο τζούνιορ στη Σόφια. Η Μεντβέντεβα έπρεπε να κάνει κάποιες προσαρμογές, ώστε να μετατραπεί από καλή σε σπουδαία πατινέζ. Όταν έγιναν, δεν… έβλεπε οποιονδήποτε. Το 2016 και το 2017 έκανε δύο νταμπλ, σε Ευρωπαϊκό και Παγκόσμιο Πρωτάθλημα. Πρώτα στην Μπρατισλάβα και τη Βοστόνη, έπειτα στην Οστράβα και το Ελσίνκι. Οι αμφισβητίες έκαναν λόγο για ένα όχι ακριβώς σύννομο τριπλό άξελ, υπό την έννοια ότι πατούσε στον πάγο ενώ το σώμα της έστριβε, καθώς στο άλμα έπρεπε να είναι ευθύ. Η διαφορά από τις άλλες, όμως, ήταν χαώδεις. Όλες, εκτός από μία, η οποία ξεμύτισε σχεδόν τελευταία, ακριβώς τη στιγμή που η Ζένια ένιωθε ότι το χρυσό ολυμπιακό μετάλλιο ήταν σφραγισμένο.

Η Αλίνα Ζαγκίτοβα, όμως, πέταξε το βουλοκέρι.

Τη χρονιά που η Ζένια έκανε το δικό της νταμπλ, το 2017, η Ζαγκίτοβα έγινε παγκόσμια πρωταθλήτρια στις Νεάνιδες, στην Ταϊπέι. Μπαίνοντας στη σεζόν 2017-18, η Μεντβέντεβα και η πιτσιρίκα από το Ιζέφσκ συστήνονταν ως φίλες, αλλά μάλλον η πρώτη είχε, ενστικτωδώς, εντρυφήσει στη σοφή ατάκα του Βίτο Κορλεόνε, «έχε τους φίλους κοντά και τους εχθρούς κοντύτερα». Πριν αρχίσει η ολυμπιακή χρονιά, η Μεντβέντεβα παρακάλεσε την Τουτμπιερίτζε να μη στείλει τη Ζαγκίτοβα στην Πιονγκτσάνγκ, που τον Φεβρουάριο θα γίνονταν οι Ολυμπιακοί. Το είχε δει το έργο. Από τις προπονήσεις φαινόταν ότι η Ετιέρι είχε βρει την αθλήτρια που θα κατακτούσε το χρυσό ολυμπιακό μετάλλιο. Για να κάνει δύο τριπλά διαδοχικά στο ελεύθερο πρόγραμμα, η Ζαγκίτοβα χρειαζόταν ένα πάτημα, ενώ κατά κανόνα οι πατινέζ γλιστρούν στον πάγο για να κερδίσουν σε φόρα. Επιπροσθέτως, με βάση τους κανονισμούς, η μικρή, μόλις 15 χρόνων (δηλαδή στην ηλικία που νομιμοποιείται το δικαίωμα συμμετοχής στους Ολυμπιακούς Αγώνες), Αλίνα μπορούσε να κρατάει άλματα για το δεύτερο μισό του προγράμματός της, τη στιγμή που για τη Μεντβέντεβα αυτό δεν ήταν (και ποτέ δεν θα γινόταν) εφικτό.

Η αποκάλυψη έγινε στην Πετρούπολη, τον Δεκέμβριο του 2017: η Ζαγκίτοβα πήρε το χρυσό στο πρωτάθλημα της Ρωσίας και ακριβώς τέσσερις εβδομάδες αργότερα, στις 20 Ιανουαρίου του 2018, νίκησε τη φίλη της και αντίπαλό της για πρώτη φορά, στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα της Μόσχας. Στις 21 Φεβρουαρίου του 2018, στη Νότιο Κορέα, έκανε παγκόσμιο ρεκόρ στο σύντομο πρόγραμμα. Δύο μέρες μετά, σημείωσε ακριβώς την ίδια βαθμολογία με τη Μεντβέντεβα, αλλά πήρε το χρυσό μετάλλιο. Η Ζένια σχεδόν κατέρρευσε. Κι ενώ η Τουτμπιερίτζε την παρηγορούσε, η Ζαγκίτοβα μάθαινε μόνη της ότι έγινε «χρυσή» ολυμπιονίκης.

Κι ενώ όλα αυτά γίνονταν σε επίπεδο Γυναικών, τα νέα από τη Σόφια ήταν συγκλονιστικά: στις 10 Μαρτίου ένα κοριτσάκι 13 χρόνων έκανε δύο τετραπλά άλματα σε ένα πρόγραμμα. Η Τρουσόβα έκανε τετραπλό σάλτσοου και τετραπλό τόλουπ. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να κάνει παγκόσμιο ρεκόρ στο ελεύθερο πρόγραμμα και στο σύνολο. Εκείνη που την ακολούθησε ήταν η Αλιόνα Κοστορνάγια. Και οι δύο, αθλήτριες της Τουτμπιερίτζε.

 

 

Άννα Σερμπακόβα, Αλιόνα Κοστορνάγια, Αλεξάντρα Τρουσόβα

 

Μια σύντομη ιστορία των τετραπλών αλμάτων

Η κυριαρχία των νεανίδων

Το τετραπλό άλμα προϋποθέτει 4,5 στροφές στον αέρα. Το άξελ απορρίπτεται, αφού η συντριπτική πλειονότητα των πατινέζ δεν δοκιμάζει καν το τριπλό. Η σούπερ Γαλλίδα Σουριά Μποναλί, με την ούτως ή άλλως ρισκαδόρικη προσωπικότητα, εκείνη που έκανε την ανάποδη τούμπα με την οποία προσγειωνόταν στο ένα πόδι (μια κίνηση που απαγορεύτηκε ως εξαιρετικά επικίνδυνη), ήταν η πρώτη που το επιχείρησε, το προσπάθησε συναπτά από το 1990 έως το 1996, αλλά δεν το κατάφερε σε αγώνα. Αργότερα, το 2006, η Αμερικανίδα Σάσα Κοέν έκανε ένα τετραπλό σάλτσοου στο ζέσταμα πριν το αμερικανικό Γκραν Πρι, αλλά στον αγώνα δεν το επιχείρησε. Η Γιαπωνέζα Μίκι Άντο το έκανε στο Γκραν Πρι τζούνιορ στη Χάγη, το 2003. Μπορεί να της κατοχυρώθηκε, αλλά στο βίντεο φαίνεται ότι έχει «κλέψει» με το παγοπέδιλο στο έδαφος κατά τη διάρκεια της στροφής.

Από εκεί και ύστερα, όλες είναι αθλήτριες της Τουτμπιερίτζε, πλην της Αμερικανίδας Αλούσα Λιου, που έκανε τετραπλό λουτζ στο Γκραν Πρι τζούνιορ της λίμνης Πλάσιντ, το 2019. Η Τρουσόβα στη Σόφια, η Άννα Σερμπακόβα, που έκανε δύο τετραπλά λουτζ στο ρωσικό Κύπελλο και έγινε η δεύτερη, σε επίπεδο Γυναικών, που έκανε τετραπλό άλμα, πάλι λουτζ σε αγώνα, στη Λομβαρδία το 2019 -μετά την Τουρσινμπάγεβα στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Σαϊτάμα, το 2019, σάλτσοου- η Καμίλα Βαλίγεβα πέτυχε τετραπλό τόλουπ στην Κουρσεβέλ, στο Γκραν Πρι τζούνιορ, ενώ το έκανε η Σοφία Ακάτιεβα, 13 χρόνων, στο ρωσικό Κύπελλο στο Καζάν την προηγούμενη σεζόν. Μάλιστα, το ένα από τα δύο τετραπλά τόλουπ, που δοκίμασε στο ίδιο πρόγραμμα, συνδύασε με διπλό τόλουπ. Η μικρούλα θα μπορούσε να είναι η τελευταία που το κατάφερε, αν δεν ερχόταν το Σάββατο, 25 Σεπτεμβρίου 2021, η 14χρονη Αντελίνα Πετροσιάν, επίσης της Ετιέρι, με το τετραπλό τόλουπ στο Γκραν Πρι της Σλοβενίας.

 

Η Άννα Σερμπακόβα

 

Η προτελευταία είσοδος και οι αποστασίες

Η τύχη και η ατυχία της Αλίνα

Η Ζαγκίτοβα υπήρξε πάρα πολύ τυχερή. Ουδέν εκ των 3+1 «αφεντικών» της τωρινής ομάδας της Ετιέρι είχε δικαίωμα συμμετοχής, λόγω ηλικίας, στο Παγκόσμιο του 2019, στη Σαϊτάμα. Η «πριγκίπισσα» του καλλιτεχνικού πατινάζ κατάφερε να πάρει το χρυσό μετάλλιο και να κάνει το τρεμπλ, μπαίνοντας στην ελίτ του αγωνίσματος ιστορικά. Η γεννημένη το 2002 αθλήτρια δεν ήταν καν 17 όταν τα κατάφερε, αλλά την επόμενη σεζόν, δηλαδή από τον Σεπτέμβριο του 2019, έδειχνε πια… παρελθόν. Η Τρουσόβα και η Κοστορνάγια είχαν ήδη πάρει τα ηνία και τις πιθανότητες. Η πρώτη είχε έφεση στο τετραπλό όσο καμία, η δεύτερη έκανε ένα μαγικό τριπλό άξελ, το πιο δύσκολο άλμα στο καλλιτεχνικό πατινάζ.

Μαζί, ερχόταν και η αξιαγάπητη Άνιατσκα: Η Σερμπακόβα, δηλαδή, που το 2017 έσπασε το πόδι της σε μια προσπάθεια για τριπλό τόλουπ, αλλά επανήλθε δριμύτερη: έκανε παγκόσμιο ρεκόρ την επόμενη χρονιά στο τζούνιορ, που έσπασε η Κοστορνάγια στην Αυστρία και λίγο αργότερα η Τρουσόβα στη Λιθουανία, ενώ τον Σεπτέμβριο του 2019 ήρθε η απογείωση: τετραπλό στη Λομβαρδία και δύο τετραπλά, τον επόμενο μήνα, στο Λας Βέγκας, τον Οκτώβριο, το ένα από τα δύο σε συνδυασμό με τριπλό τόλουπ. Για το ένα άλμα της πήρε 14.79 πόντους, τη μεγαλύτερη βαθμολογία που έχει δοθεί ποτέ. Στο Ευρωπαϊκό του Γκρατς στην Αυστρία, το 2020, βαθμολογήθηκε με 19.31 για τον ίδιο συνδυασμό, που επίσης δεν είχε δοθεί στο παρελθόν. Τα προγράμματά της είναι τόσο αρμονικά, επιπροσθέτως, που στο πρωτάθλημα Ρωσίας του 2021 η κάμερα έπιασε την Τουτμπιερίτζε να δαγκώνεται για να μην κλάψει, από τη συγκίνηση που της προκάλεσε το ελεύθερό της, σε μια διοργάνωση που πήρε το χρυσό μετάλλιο.

Πίσω στο 2018, στις 7 Μαΐου η Μεντβέντεβα ανακοίνωσε ότι φεύγει από την αγκάλη της… μητρός Ετιέρι, για να προπονηθεί με τον Καναδό Μπράιαν Όρσερ. Όταν, πια, είχαν ξεμυτίσει οι τρεις μικρές, άρχισε ο ψυχολογικός πόλεμος εντός των τειχών: η Ζαγκίτοβα ανακοίνωσε ότι παίρνει το σαββατικό της από τον ανταγωνισμό, το φθινόπωρο του 2019, και ο Πλιούσενκο κατηγόρησε την Τουτμπιερίτζε πως σκοτώνει τα άλογα πριν γεράσουν. Η Ετιέρι απάντησε ότι ήδη η καριέρα της Ζαγκίτοβα ήταν τέτοια που άλλες ονειρεύονται να κάνουν σε μια ζωή και ο πρώην «χρυσός» ολυμπιονίκης του ατομικού, το 2006 στο Τορίνο απάντησε ότι θα σεβόταν αυτά που έλεγε αν δεν ήξερε ότι ο Ντουντάκοφ είναι ο πραγματικός προπονητής στο καμπ της.

Ο πόλεμος απέδωσε. Η Τρουσόβα είδε ότι χάνει το συγκριτικό πλεονέκτημά της στο «Σάμπο 70», το καμπ της Ετιέρι, και στις 6 Μαΐου του 2020 ανακοίνωσε συνεργασία με τον Πλιούσενκο. Η Κοστορνάγια ακολούθησε στις 31 Ιουλίου του ίδιου έτους. Η «βασίλισσα» έμοιαζε γυμνή, αλλά δεν είχε πει την τελευταία λέξη της. Για την τελευταία, μάλιστα, έγραψε στο instagram ότι δεν ήταν συνεργάσιμη με τις υπόλοιπες αθλήτριες και πως δεν ήθελε να μοιράζεται το παγοδρόμιο με άλλες.

 

H Καμίλα Βαλίγεβα

Οι επιστροφές και το τελευταίο… new entry

Γύρισαν όλες μετανιωμένες

Η χαρά του Πλιούσενκο δεν κράτησε πολύ. Η Κοστορνάγια, λες και ήταν η Μαρία Κάλλας που έψαχνε τις χορδές της, αναζητούσε το τριπλό άξελ της και δεν το έβρισκε. Η Τρουσόβα, που διαμαρτυρόταν για το γεγονός ότι δεν είχε πολλά τετραπλά άλματα με την Ετιέρι, έμεινε τρίτη στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα του 2021, στη Στοκχόλμη, επιχειρώντας πέντε και πέφτοντας στα δύο στο ελεύθερο. Αυτό το πρόγραμμα θα την έφερνε στην πρώτη θέση, αν το σύντομό της δεν ήταν φριχτό και δεν την κατέτασσε στη 12η.

Πρώτη έριξε τις γέφυρες η Μεντβέντεβα, που στις 16 Σεπτεμβρίου του 2020 ανακοίνωσε ότι επιστρέφει στην προηγούμενη προπονήτριά της. Έπειτα, στις 6 Μαρτίου 2021, ανακοινώθηκε η μεταμέλεια της Κοστορνάγια, που θα επέστρεφε στο καμπ για δύο μήνες, πειραματικά, προκειμένου να εξεταστεί αν θα μπορούσε να ξαναφτιάξει το τριπλό άξελ της. Τελευταία -και πιο απελπισμένη από όλες- επέστρεψε η Τρουσόβα, την Πρωτομαγιά του τρέχοντος έτους.

Εν τω μεταξύ, από τις 26 Απριλίου 2021, όταν έκλεισε τα 15 της, η Καμίλα Βαλίγεβα είχε δικαίωμα να συμμετέχει σε διοργανώσεις σε επίπεδο Γυναικών. Η πιτσιρίκα πήρε τη δάδα από την Τρουσόβα, που έκανε το back2back στο Παγκόσμιο τζούνιορ στο Ζάγκρεμπ, το 2019, και κέρδισε στη διοργάνωση του Ταλίν, το 2020. Ήδη, το σύντομο πρόγραμμά της «Το κορίτσι στην μπάλα», που ο Γκλεϊχενγκάους εμπνεύστηκε από την ομοιότητα του πλάσματος στον πίνακα του Πάμπλο Πικάσο, είχε λιώσει τις καρδιές των φίλων του καλλιτεχνικού πατινάζ. Τέτοια ήταν η ευαισθησία που ανέδειξε, που η εγγονή του εμβληματικού κυβιστή, Ισπανού ζωγράφου, της έστειλε επιστολή συγχαρητηρίων για τον τρόπο που ενσάρκωσε τον πίνακα του παππού της.

Η μικρή Καμίλα είναι μια νεράιδα στον πάγκο. Στο ρωσικό πρωτάθλημα του 2021, έκανε τον Γιαγκούντιν να δακρύσει με το ελεύθερό της. Οι στροφές της κάνουν εκείνες της Λιπνίτσκαγια, μια φορά κι έναν καιρό, να μοιάζουν νηπιακές. Πήρε τη δεύτερη θέση, πίσω από τη Σερμπακόβα και μπροστά από την Τρουσόβα.  

Ετιέρι Τουτμπιερίτζε, Τρουσόβα, Ντανιίλ Γκλεϊχενγκάους

 

Οι πιθανότητες και το δέλεαρ

Η Ετιέρι ξέρει…

Με τα τωρινά δεδομένα, οι Σερμπακόβα, Τρουσόβα και Βαλίγεβα είναι οι πιο πιθανές να πάνε στο Πεκίνο. Η τελευταία δεν δοκιμάζει πολλά τετραπλά, οπότε οι βηματισμοί και τα σπιν, σε περίπτωση έλλειψης συγχρονισμού στα άλματα, δεν φαντάζουν ως το τεράστιο εμπόδιο για την Κοστορνάγια, αν κάνει ένα τέλειο πρόγραμμα στην Πετρούπολη τον Δεκέμβριο.

Το σίγουρο είναι, όμως, ότι η Τουτμπιερίτζε αγαπάει τις αθλήτριές της. Ο ένας δρόμος είναι να επικριθεί, επειδή έχει μαζέψει όλο το ταλέντο, το οποίο εξελίσσει, αλλά πρακτικά δεν υπάρχει χώρος για όλους. Ο άλλος, να αναγνωστεί διαφορετικά η προσπάθεια που γίνεται στο καμπ της. Η Ζαγκίτοβα έχει εξασφαλίσει μια καριέρα σε γκαλά και μπαλέτο στον πάγο για τουλάχιστον 15 χρόνια και είναι το κεντρικό πρόσωπο μερικών από τις πιο σοβαρές διαφημιστικές καμπάνιες στη χώρα. Η Βαλίγεβα έχει ήδη κάνει συμφωνία με την Puma. Οι περισσότερες αθλήτριές της είναι από τα πιο αγαπητά πρόσωπα στο ρωσικό αθλητισμό, με χορηγίες και διαφημίσεις. Οι Ρώσοι τις υπολήπτονται, επειδή το καλλιτεχνικό πατινάζ είναι η φυσική συνέχεια των μπαλέτων Μπαλσόι και η εξιδανίκευση της κίνησης ταιριάζει δεόντως στην ιδιοσυγκρασία τους.

Και μπορεί το ολυμπιακό μετάλλιο να προσδίδει αιώνια δόξα και ουδεμία εκ της τετράδας να έχει αφήσει τον εαυτό της εκτός αυτής της προοπτικής, με τις θέσεις να είναι τρεις, όμως στο καμπ της Τουτμπιερίτζε οι πιθανότητες για ένα πιο άνετο μέλλον είναι πολύ περισσότερες από οπουδήποτε αλλού.

Δεν χρειάζονται, εξάλλου, πολλά. Αρκεί να παρατηρήσεις την Ετιέρι.

* Έμπνευση για τον τίτλο του κειμένου αποτέλεσε το θαυμάσιο αστυνομικό μυθιστόρημα της Θεοφανίας Ανδρόνικου Βασιλάκη, «Κρεσέντο εκδίκησης» (εκδόσεις «Χάρτινη πόλη»).  

Ακολουθείστε τo SPORTDAY.GR στο Google News