Ολυμπιακός: Βασίλισσες του Θρύλου, αυτοκράτειρες της Ευρώπης

Χειρίστηκαν το άγχος τους, έπαιξαν μανιασμένη άμυνα, νίκησαν. Ο Ολυμπιακός κατέκτησε ακόμα ένα Κύπελλο Πρωταθλητριών, το τρίτο της ομάδας πόλο Γυναικών (2015, 2021, 2022), η οποία νίκησε 11-7 τη Σαμπαντέλ στον τελικό της Ευρωλίγκας στον Πειραιά και ο Αλεξάντερ Τσίριτς πήρε τον πρώτο τίτλο της καριέρας του! Το sportday.gr ήταν εκεί και σας μεταφέρει όλο το παρασκήνιο και το προσκήνιο μιας ακόμη… θρυλικής επιτυχίας! 

Ολυμπιακός – Σαμπαντέλ… πριν τον τελικό

Η Τζούντιθ Φόρκα είχε… χυθεί στην καρέκλα της ενώ η Μαρία, από το «Radio Catalynua», με το κίτρινο μικρόφωνο, του έδινε και… καταλάβαινε δίπλα της. Η Μάικα Γκαρθία, όρθια, έδινε την επίσημη συνέντευξη στους δημοσιογράφους που έχουν συνοδέψει τη Σαμπαντέλ στον Πειραιά. Το μαύρο μπλουζάκι με το γκρίζο στο έμβλημα δεν δίνει φωτεινότητα, αλλά ούτως ή άλλως το «Πέτρος Καπαγέρωφ» είναι γεμάτο με χρώματα. Το κόκκινο με τα κίτρινα σκαλοπάτια και τα ξεθωριασμένα γκρίζα… πεζούλια δίνει την αίσθηση της οικειότητας. Αυτό το κολυμβητήριο, εντός του, κρύβει πολλούς θρύλους, μυστικά και παραδόσεις. Ο θεατής γίνεται αυτόπτης, μερικές φορές μοιάζει να νιώθει δέος μπροστά στο θαύμα.

Η υπερβολή δεν πρέπει να ξενίζει τους παροικούντες τη Ιερουσαλήμ των χλωριούχων υδάτων. Μόνο η προοπτική ενός Ολυμπιακός-Σαμπαντέλ μοιάζει να ασφυκτιά στα όρια του χωροχρόνου, τα οποία δεν είναι και τόσο στενά. Η σημασία ενός παιχνιδιού κρίνεται από την απήχηση που έχει, όμως εδώ, ακόμα κι αν δεν βγαίνει από τη φωτεινή σφαίρα ενός υπέροχου και πανάκριβου ερασιτεχνισμού, η απήχηση κρίνεται στα βλέμματα και τις ώρες που περνούν μέχρι να γίνει το παιχνίδι. Στα δευτερόλεπτα που αποκτούν τη δική τους ξεχωριστή σημασία και όχι μόνο για τη ματαιότητα που έχει η ζωή. Στα νευρικά βήματα που ο κόουτς της ομάδας πόλο Γυναικών του Ολυμπιακού, Αλεξάντερ Τσίριτς, έκανε πίσω από τον αριστερό, όπως τον έβλεπες από τις δημοσιογραφικές θέσεις, πάγκο. Εκεί που επρόκειτο να περάσει 16 από τα πιο αγχωτικά, νευρικά, συμπιεσμένα λεπτά της ζωής του. Όχι της καριέρας του -της ζωής του.

Παρ’ όλα αυτά, τα σπορ δεν παύουν να είναι παιχνίδι ρόλων. Δεν πρόκειται για υποκρισία ή υποκριτική τέχνη, αλλά πιθανότατα για το σημείο που θέλει να φτάσει ο ηθοποιός: να συμπεριφέρεται φυσικά. Οι αθλητές στις ζωές τους είναι αλλιώς: και εκείνοι, όπως όλοι μας, έχουν τη στόχευση να μη μεταφέρουν τα προβλήματα της δουλειάς στο σπίτι. Η Αγγελική Καραπατάκη έλεγε για την εμπειρία της με την Κόραλι Σίμονς, με την πολύτιμη αρωγή της οποίας στέφθηκε πρωταθλήτρια Ευρώπης το 2000 με τον ΑΝΟ Γλυφάδας, ότι τελείωνε το παιχνίδι και ήταν σαν να μην το είχε παίξει ποτέ.

Βεβαίως, η Σίμονς ήταν εκεί όταν η Ιβέτ Χίγκινς έβαλε το γκολ που έστεψε «χρυσή» ολυμπιονίκη τη Αυστραλία στο πρώτο τουρνουά, του Σίδνεϊ. Και η Φόρκα και η Γκαρσία ήταν εκεί, όταν η Μανωλιουδάκη έβαλε το γκολ που καθόρισε τον τελικό του 2015. Όπως η Χρυσή Διαμαντοπούλου, οι αδελφές Πλευρίτου, η Νικόλ Ελευθεριάδου, η Ιωάννα Σταματοπούλου, ήταν εκεί όταν η Σαμπαντέλ έβαλε πέντε γκολ σε 4,5 λεπτά, για να αντιστρέψει το 8-11 και να το κάνει 13-11, στον τελικό της Βαρκελώνης το 2019. Οι αθλητές πρέπει να ζουν με το βάρος αυτής της απώλειας. Γύρω στις 18:05, παρά τη φαινομενική ηρεμία του πειραϊκού μεσημεριού, 13 εξ αυτών θα είναι ανακουφισμένες και 13 θα αποκτήσουν ακόμα ένα σύμπλεγμα, θα νιώσουν αυτό το τσούξιμο και το άδειασμα της απώλειας, που είναι ένας μικρός θάνατος εν ζωή.

Μια πραγματική μάχη και θρίαμβος του Ολυμπιακού

Η Σαμπαντέλ εγγυάτο μάχη. Το έκανε και με την μπλόφα. Η φήμη ότι η Μάικα Γκαρσία, αρχηγός της ομάδας και εμβληματική φουνταριστός του παγκόσμιου πόλο, είχε πρόβλημα με τη μέση της, όχι μόνο διανθίστηκε στον ημιτελικό με την Πλεμπισίτο Πάντοβα, που έπαιξε στα δύο μέτρα μόνο ως αμυντικός, αλλά και στην παρουσίαση των δύο ομάδων. Θα ήταν λίγο ψυχαναγκαστικό να πει κάποιος ότι στις 16:54 και ενώ από τη γραμματεία φώναζαν το όνομα της Χρυσής Διαμαντοπούλου έσκυψε, αλλά ήταν η αλήθεια. Το έκανε δήθεν τυχαία, αλλά ακόμα και όταν περπατούσε να πάει προς τον πάγκο και να μπει στο ματς φαινόταν ότι δεν μπορούσε να περπατήσει.

Αυτό λειτούργησε ως… Δούρειος Ίππος για τη Σαμπαντέλ πολύ νωρίς. Για να δείξουν ότι ήταν καλά, την έψαξαν στις πρώτες επιθέσεις. Μόνο που ο Αλεξάντερ Τσίριτς είχε χρησιμοποιήσει τα δικά του κενά άλογα. Το Σάββατο δήλωσε στη Sportday.gr ότι η ομάδα του δέχθηκε φθηνά γκολ από την Ούιπεστ και είναι έως και βέβαιον ότι αυτό το χρησιμοποίησε. Ο Τσίριτς δεν λάθεψε στο εξής σημαντικό: προετοιμάστηκε για ένα run n gun παιχνίδι με τις Ουγγαρέζες και εμπιστεύτηκε τη μνήμη των παικτριών του, πως όταν χρειαζόταν να βρει ένα σπουδαίο αμυντικό ματς ο Ολυμπιακός, που έχει ανάγει σε επιστήμη την άμυνα, θα το έβρισκε.

Αυτό έγινε. Τα μπλοκ λειτούργησαν υπέροχα, κάποια στιγμή, δεδομένων και των συνθηκών, δεν ανησυχούσες καν ότι η μπάλα θα έφτανε στο τέρμα. Η μία ανορθογραφία, το χαμένο πέναλτι της Βάσως Πλευρίτου και το γκολ της Μάγκι Στέφενς, που θα γινόταν να λειτουργήσει ως ψυχολογικό βαρίδι, διορθώθηκε άμεσα με το γκολ της Τζόρνταν Ρέινι. Το παιχνίδι γύρισε στον κανονικό ρυθμό του, με τη διαφορά στα 3 με 4 γκολ. Αλλά η Σαμπαντέλ δεν υπήρχε περίπτωση να μην επιστρέψει.

Με το στανιό…

Άλλωστε, σε ένα τέτοιο παιχνίδι τα λεπτοκαμώματα είναι ήσσονα. Ο Ολυμπιακός έπρεπε να δείξει από τι είναι φτιαγμένος. Κι αυτό το έκανε η αρχηγός του, η Μαργαρίτα Πλευρίτου, που με το κόκκινο μπαντάζ στο χέρι εκμαίευσε, με πονηριά θαυμαστή, τη δεύτερη αποβολή της Μάικα. Αυτό έφερε το γκολ της Μυριοκεφαλιτάκη και μετά το δικό της. Η Σαμπαντέλ είχε ξαναμπεί στο ματς, αλλά η Μαργαρίτα έχει ξαναπαίξει εδώ: όσο περνούσε από το χέρι της, δεν θα άφηνε την ισπανική ομάδα να μπει στο παιχνίδι με την έννοια του να πλησιάσει στο γκολ. Φαινόταν να έρχεται στο 6-4 και το 7-5, αλλά και η άμυνα επέμεινε να λειτουργεί υπό φυσιολογικές συνθήκες, δηλαδή όχι στη φάση του μαγευτικού γκολ της Φόρκα, καλά και η Ιωάννα Σταματοπούλου, η οποία αντικατέστησε τη Χρυσή Διαμαντοπούλου -ό,τι αλιεύθηκε από τις κινήσεις της ήταν ένα πρόβλημα στον ώμο- κράτησε τις πύλες. Όταν το τρίτο οκτάλεπτο τελείωσε και ο Ολυμπιακός ήταν τρία γκολ μπροστά, το νερό χρύσιζε και το ηλιοβασίλεμα έμοιαζε να έχει αυτήν την ερωτική εσάνς που έχουν οι θριαμβευτικές στιγμές όταν αποστασιοποιούνται χρονικά από την καθημερινότητα.

Παρ’ όλα αυτά, όπως όλοι οι σπουδαίοι πρωταθλητές, κυρίως εκείνοι που τα έχουν βρει με τη μονομανία τους, η Σαμπαντέλ έμοιαζε να παίζει πιεσμένη, αλλά απομακρυσμένη χρόνου και αντανακλαστικών. Η Ελευθερία Πλευρίτου επίσης έχει ξαναπαίξει εδώ: το 8-6 έγινε 9-6, στο δεύτερο διαδοχικό σουτ που επιχείρησε, επιδεικνύοντας την προσωπικότητά της. Όταν, δε, δικαίως ακυρώθηκε το αρχικά καταμετρημένο γκολ της Μόνικα Έγκενς. Χρειαζόταν ακόμα κάτι.

Αυτό το κάτι ήρθε με τη Βάσω Πλευρίτου, που δεν ήθελε να στοιχειώνεται από το χαμένο πέναλτι. Το 10-6 ήρθε ακριβώς 5′ για τη λήξη, αλλά μπλακ άουτ όπως αυτό στη Βαρκελώνη ήταν αδύνατον να πάθει. Μόνο τα ντεσιμπέλ να έβαζες στην εξίσωση, η εγρήγορση ήταν διάπλατη. Ουδέις σε αυτό το κολυμβητήριο είχε κανονικούς σφυγμούς.

Και όταν στο τέλος η Μαρία Μυριοκεφαλιτάκη έβαλε το υστερόγραφο, ο Ολυμπιακός ήταν πρωταθλήτης Ευρώπης. Ξανά.

Οι πρωταθλήτριες Ευρώπης 2022: Χρυσή Διαμαντοπούλου, Ελευθερία Πλευρίτου, Μπριγκίτε Σλίκινγκ, Νικόλ Ελευθεριάδου, Ελένη Κανετίδου, Έλενα Ξενάκη, Χριστίνα Σιούτη, Μαργαρίτα Πλευρίτου (αρχηγός), Τζόρνταν Ρέινι, Βάσω Πλευρίτου, Κάιρα Κρίστμας, Μαρία Μυριοκεφαλιτάκη, Ιωάννα Σταματοπούλου. Προπονητής: Αλεξάντερ Τσίριτς. Συνεργάτες: Στέργιος Τοροσιάδης, Αλέκα Καλογερά. 

Ακολουθείστε τo SPORTDAY.GR στο Google News