MENU

WRC: Αρχίζει το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα με αλλαγές και... ανταγωνισμό

WRC: Αρχίζει το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα με αλλαγές και... ανταγωνισμό -SportDay Αθλητικές Ειδήσεις

Το WRC, το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι μπαίνει στον 50ό χρόνο της ζωής του και δέχεται... λίφτινγκ. Η σεζόν που αρχίζει σήμερα (20/1) με το Rally Monte Carlo είναι αλλιώτικη από τις άλλες. Τα αυτοκίνητα γίνονται υβριδικά, υπάρχουν και ορισμένες αλλαγές στο σασί τους, ενώ δεν υπάρχει κι ο Σεμπαστιάν Οζιέ ως μόνιμος πιλότος, ενώ επανέρχεται ο Σεμπαστιάν Λεμπ. Όλα αυτά τα νέα δεδομένα αναμένεται να το κάνουν πιο ανταγωνιστικό μετά από μια σεζόν όπου η Toyota Gazoo Racing WRT έκανε... περίπατο. Στο πρόγραμμα βρίσκεται και το Rally Acropolis. Θα είναι 10ος αγώνας της σεζόν και θα έχει και υπερειδική διαδρομή.

Η νέα εποχή του WRC, λοιπόν, με τους υβριδικούς κινητήρες και τα βιώσιμα καύσιμα κράτησαν στο... παιχνίδι τόσο την Toyota Gazoo Racing WRT όσο και τη Hyundai Shell Mobis WRT. Χωρίς αυτές τις αλλαγές μάλλον δεν θα συνέχιζαν. Παράλληλα, έδωσαν νέα ώθηση στο πρότζεκτ της M-Sport Ford. Κι ενώ οι άλλες δύο συνεχίζουν με τα προηγούμενα μοντέλα τους, δηλαδή το GR Yaris και το i20N, αντίστοιχα, η Μ-Sport Ford άλλαξε το Fiesta με το Puma.

Οι διαφορές

Στο μάτι οι διαφορές είναι εμφανής όσον αφορά στα αυτοκίνητα. Είναι πιο... κομψά. Ωστόσο, η ουσία είναι πως στην πίστα λειτουργούν διαφορετικά. Υποτίθεται πως η νέα μορφή του κινητήρα δίνει μεγαλύτερη ισχύ με τη FIA να αναλαμβάνει να ξεκαθαρίσει το πότε και το πόσο θα χρησιμοποιείται η ηλεκτρική ενέργεια. Άλλαξε και η κατηγοριοποίηση των αυτοκινήτων με αυτά που συμμετέχουν στο WRC να χαρακτηρίζονται πλέον Rally1.

«Όλα έχουν αλλάξει σε σύγκριση με πέρυσι λόγω της έλευσης των νέων αυτοκινήτων και των κανονισμών. Όλα θα εξαρτηθούν από το επίπεδο της απόδοσης που θα έχουμε στη διάρκεια της σεζόν», υποστήριξε ο Έλφιν Έβανς της Toyota Gazoo Racing WRT κι ένας από τους βασικούς διεκδικητές του τίτλου.

Το «boost» που θα δίνει η χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας υπολογίζεται σε περισσότερα από 130 άλογα και η διαχείρισή του αποτελεί τη μεγαλύτερη πρόκληση για τις ομάδες και τους πιλότους. Πλέον, ανοίγονται νέοι δρόμοι και στις στρατηγικές που θα ακολουθεί καθεμία. Άλλωστε, ολοκλήρωσαν την προηγούμενη σεζόν μόλις τον περασμένο Νοέμβριο.

«Ναι μπορεί να έχουμε ακόμη τρία πετάλια, ένα τιμόνι και τέσσερις ρόδες, αλλά με τις αλλαγές έχουμε και πολλά να μάθουμε», σημείωσε από τη μεριά του Οτ Τάνακ της Hyundai Shell Mobis WRT και επίσης εκ των διεκδικητών. Παρόλο που πολλά μοιάζουν καινούρια, το WRC είναι έτοιμο να εντυπωσιάσει με το νέο του παρουσιαστικό και να προσφέρει θέαμα.

Μια άλλη διαφορά είναι πως πέραν του Οζιέ, σε ρόλο... guest star επιστρέφει κι ο Σεμπαστιάν Λεμπ, ο πολυνίκης του WRC με εννιά Παγκόσμια Πρωταθλήματα στο όνομά του. Παράλληλα, όμως, τα βλέμματα είναι στραμμένα στη νέα γενιά. Στον 21χρονο Κάλε Ροβάνπερα που εντυπωσίασε στο περσινό Rally Acropolis και στον 20χρονο Όλιβερ Σόλμπεργκ, γιο του πρωταθλητή Πέτερ.

Οι ομάδες

Toyota Gazoo Racing WRT – GR Yaris Rally1

  • Έλφιν Έβανς (33 ετών, μόνιμος): 104 αγώνες, 19 πόντιουμ, 5 νίκες. Το 2021 ήταν 2ος.
  • Κάλε Ροβάνπερα (21 ετών, μόνιμος): 39 αγώνες, 5 πόντιουμ, 2 νίκες. Το 2021 ήταν 4ος.
  • Σεμπαστιάν Οζιέ (38 ετών, περιστασιακός): 168 αγώνες, 91 πόντιουμ, 54 νίκες. Το 2021 ήταν 1ος.
  • Εσαπέκα Λάπι (31 ετών, περιστασιακός): 65 αγώνες, 7 πόντιουμ, 1 νίκη. Το 2021 δεν είχε θέση. 

*Περιστασιακά θα τρέχει κι ο Τακαμότο Κατσούτα με τη θυγατρική της Toyota Gazoo Racing WRT, την Toyota Gazoo Racing WRT NG.

Hyundai Shell Mobis WRT – i20N Rally1

  • Τιερί Νεβίλ (33 ετών, μόνιμος): 129 αγώνες, 50 πόντιουμ, 15 νίκες. Το 2021 ήταν 3ος.
  • Οτ Τάνακ (34 ετών, μόνιμος): 123 αγώνες, 34 πόντιουμ, 14 νίκες. Το 2021 ήταν 5ος.
  • Ντάνι Σόρδο (38 ετών, περιστασιακός): 177 αγώνες, 51 πόντιουμ, 3 νίκες. Το 2021 ήταν 6ος.
  • Όλιβερ Σόλμπεργκ (20 ετών, περιστασιακός): 17 αγώνες, 0 πόντιουμ, 0 νίκες. Το 2021 ήταν 12ος. 

M-Sport Ford – Puma Rally1

  • -Αντριάν Φουρμό (26 ετών, μόνιμος): 26 αγώνες, 0 πόντιουμ, 0 νίκες. Το 2021 ήταν 10ος.
  • -Κρεγκ Μπριν (31 ετών, μόνιμος): 68 αγώνες, 6 πόντιουμ, 0 νίκες. Το 2021 ήταν 8ος.
  • -Γκας Γκρινσμίιθ (25 ετών, μόνιμος): 58 αγώνες, 0 πόντιουμ, 0 νίκες. Το 2021 ήταν 9ος.
  • -Σεμπαστιάν Λεμπ (47 ετών, περιστασιακός): 180 αγώνες, 119 πόντιουμ, 79 νίκες. Το 2021 δεν είχε θέση.

Το πρόγραμμα

  1. 20-23/1: Rally Monte Carlo
  2. 24-27/2: Rally Sweden
  3. 21-24/4: Croatia Rally
  4. 19-22/5: Rally de Portugal
  5. 2-5/6: Rally Italia Sardegna
  6. 23-26/6: Safari Rally Kenya
  7. 14-17/7: Rally Estonia
  8. 4-7/8: Rally Finland
  9. 18-21/8: Ακόμη δεν έχει ανακοινωθεί*
  10. 8-11/9: Acropolis Rally
  11. 29/9-2/10: New Zealand Rally
  12. 20-23/10: RACC Rally Catalunya de España
  13. 10-13/11: Rally Japan

*Η διάθεση των διοργανωτών είναι να επεκταθεί το WRC σε όλες τις ηπείρους οπότε εξετάζουν το ενδεχόμενο αγώνα στην Αμερική.

Δευτέρα 23 Μαΐου 2022
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΣΤΟ SPORTDAY.GR

X
ΠΑΟΚ: Όταν στέφτηκε για πρώτη φορά πρωταθλητής μέσα με... τεσσάρα στον Πειραιά-SportDay.gr

ΠΑΟΚ: Όταν στέφτηκε για πρώτη φορά πρωταθλητής μέσα με... τεσσάρα στον Πειραιά

Παναθηναϊκός: Το ξεκάθαρο μήνυμα Αλαφούζου σε Γιοβάνοβιτς για μεταγραφές... πρωταθλητισμού!-SportDay.gr

ΠΑΝΑΘΗΝΑΪΚΟΣ: Το ξεκάθαρο μήνυμα Αλαφούζου σε Γιοβάνοβιτς για μεταγραφές... πρωταθλητισμού!

Ζλάταν Ιμπραϊμοβιτς: Εμφανίστηκε στη φιέστα της Μίλαν με πούρο!-SportDay.gr

ΖΛΑΤΑΝ ΙΜΠΡΑΪΜΟΒΙΤΣ: Εμφανίστηκε στη φιέστα της Μίλαν με πούρο!

Μαρτίνς: «Απέρριψα καλές οικονομικά προτάσεις για να μείνω στον Ολυμπιακό»-SportDay.gr

ΜΑΡΤΙΝΣ: «Απέρριψα καλές οικονομικά προτάσεις για να μείνω στον Ολυμπιακό»

Serie A: Η Μίλαν έβαλε τέλος σε 11 χρόνια φαγούρας-SportDay.gr

SERIE A: Η Μίλαν έβαλε τέλος σε 11 χρόνια φαγούρας

Λίβερπουλ: Ανατριχίλα στο «Άνφιλντ», αποθέωση για Κλοπ, παίκτες και τον... θρύλο Οριγκί -SportDay.gr

ΛΙΒΕΡΠΟΥΛ: Ανατριχίλα στο «Άνφιλντ», αποθέωση για Κλοπ, παίκτες και τον... θρύλο Οριγκί

ΑΕΚ: Σε μια κλωστή το μέλλον του Βράνιες-SportDay.gr

ΑΕΚ: Σε μια κλωστή το μέλλον του Βράνιες

Μάντσεστερ Σίτι: Το συγκλονιστικό κλάμα του Πεπ και στιγμές... παράνοιας στο «Έτιχαντ»-SportDay.gr

ΜΑΝΤΣΕΣΤΕΡ ΣΙΤΙ: Το συγκλονιστικό κλάμα του Πεπ και στιγμές... παράνοιας στο «Έτιχαντ»