Formula 1: Τα τρία μεγάλα ερωτήματα που γέννησε η Μελβούρνη

Ο τρίτος αγώνας της σεζόν βρήκε τον Σαρλ Λεκλέρκ για δεύτερη φορά φέτος στο πρώτο σκαλί του βάθρου, φέρνοντας έναν άνεμο αισιοδοξίας μετά από καιρό στο Μαρανέλο, και τον Μονεγάσκο πολύ μπροστά από τους διώκτες του για τον τίτλο.

Τί συμβαίνει με το μοτέρ της Ρεντ Μπουλ;

«Δεν μπορώ ούτε να σκέφτομαι τον τίτλο αυτή τη στιγμή, είναι απαράδεκτο να μην τερματίζουμε». Αυτές ήταν οι πρώτες λέξεις του Παγκόσμιου Πρωταθλητή, Μαξ Φερστάπεν, μετά και την εγκατάλειψή του από το Αυστραλιανό Γκραν Πρι, λόγω προβλήματος στον κινητήρα. Η εγκατάλειψη αυτή ήταν η δεύτερη μέσα στους τρεις εναρκτήριους αγώνες της σεζόν, καθώς είχε εγκαταλείψει και στον προτελευταίο γύρο του εναρκτήριου αγώνα της σεζόν στο Μπαχρέιν. Ο μοναδικός αγώνας που ο Ολλανδός τερμάτισε, είναι αυτός της Σαουδικής Αραβίας, τον οποίο και κέρδισε σε μια σκληρή μάχη με τον Σαρλ Λεκλέρκ.

Τα συγκεκριμένα DNF φέρνουν έντονο προβληματισμό στον Φερστάπεν και τη Ρεντ Μπουλ, όχι μόνο γιατί τον αφήνουν φανερά πίσω στη μάχη του τίτλου, αλλά γιατί σχετίζονται με την αξιοπιστία του κινητήρα. Να θυμίσουμε εδώ, ότι την περσινή χρονιά, στην οποία εν τέλει στέφθηκε Παγκόσμιος Πρωταθλητής, εγκατέλειψε μόλις τρεις φορές. Στο Μπακού λόγω θέματος στα ελαστικά ενώ σε Σίλβερστοουν και Μόντσα λόγω επαφών με τον Χάμιλτον. Κοινό σημείο και των τριών, ότι καμία δεν προήλθε από οποιοδήποτε μηχανολογικό πρόβλημα. Στο εργοστάσιο της αυστριακής ομάδας γνωρίζουν καλά ότι για να διεκδικήσεις έναν παγκόσμιο τίτλο πρέπει εκτός από ταχύτητα, να έχεις και αξιοπιστία. Και η ταχύτητα στο φετινό τους μονοθέσιο, υπάρχει και με το παραπάνω.

Μπορεί να εξισορροπήσει την κατάσταση εντός Μαρανέλο ο Κάρλος Σάινθ;

Μετά από πολλά χρόνια το μονοθέσιο της Σκουντερία όχι απλά είναι γρήγορο, αλλά μετά τους πρώτους τρεις αγώνες μπορούμε να πούμε ότι είναι το πιο γρήγορο μονοθέσιο του grid. Και ενώ στους πρώτους αγώνες ήταν πολύ κοντά με τη Ρεντ Μπουλ, στην Αυστραλία ο Σαρλ Λεκλέρκ έδειξε ότι η διαφορά αυξάνεται υπέρ της Φεράρι. Η δυναμική του κόκκινου μονοθεσίου ήταν για 1-2 και το Σάββατο και την Κυριακή. Αυτό το γνωρίζουν πολύ καλά στο Μαρανέλο και κυρίως, το γνωρίζει καλά ο Κάρλος Σάινθ.

Ο Ισπανός πιλότος της Φεράρι είδε την τύχη να του γυρνάει την πλάτη το Σάββατο στην τρίτη περίοδο των κατατακτήριων δοκιμών με την κόκκινη σημαία λόγω της εξόδου του συμπατριώτη του, Φερνάντο Αλόνσο, να βγαίνει δευτερόλεπτα πριν ολοκληρώσει έναν γύρο που θα τον έφερνε πολύ κοντά, αν όχι και πάνω από τον ομόσταβλό του στις πρώτες θέσεις. Από εκεί και πέρα, μια σειρά μικροπροβλημάτων έφερε όλο και μεγαλύτερη πίεση στον «Smooth Operator», ο οποίος δεν τη διαχειρίστηκε. Ένατη θέση στις κατατακτήριες και εγκατάλειψη στον τρίτο γύρο του αγώνα λόγω δικού του λάθους στην προσπάθεια να καλύψει το χαμένο έδαφος.

Από την αρχή της σεζόν, ο Σάινθ είναι σταθερός, όμως αυτό είναι κάτι που γνωρίζαμε ότι μπορεί να κάνει. Το ζητούμενο για τον ίδιο τη φετινή σεζόν είναι το βήμα παραπάνω. Το μονοθέσιο, τουλάχιστον σε αυτούς τους πρώτους αγώνες, του δίνει τη δυνατότητα να παλέψει και για Pole Positions αλλά και για νίκες, πράγμα που αποδεικνύει με τον πλέον ξεκάθαρο τρόπο ο ασταμάτητος teammate του, ο οποίος έκανε το πρώτο «Γκραν Σλαμ» της Σκουντερία μετά τον Αλόνσο το 2010! Ο Ισπανός είναι διψασμένος και το δείχνει με κάθε τρόπο. Αν όμως θέλει να μην γίνει ένας αντίστοιχος Βάλτερι Μπότας, πρέπει να αρχίσει να φέρνει νίκες όσο το δυνατόν συντομότερα. Και ο εντός έδρας αγώνας της Φεράρι που ακολουθεί στην Ίμολα την Κυριακή του Πάσχα είναι η καλύτερη ευκαιρία.

Πώς θα διαχειριστεί ο Τότο Βολφ την πιθανή άνοδο της Μερσέντες;

«Είμαστε μακριά από τους κόκκινους και τους μπλε, αλλά αν κάποιος μπορεί να καλύψει το χαμένο έδαφος, αυτή είναι η Μερσέντες». Αυτά ήταν τα λόγια του Τζορτζ Ράσελ στο flash interview και τον Μαρκ Γουέμπερ. Ο νεαρός πιλότος της Μερσέντες ανέβηκε για πρώτη φορά στο βάθρο με τη νέα του ομάδα, οδηγώντας για άλλη μια φορά με μεγάλη σταθερότητα και εκμεταλλευόμενος το αυτοκίνητο ασφαλείας που του έδωσε τη δυνατότητα να κάνει εκείνη την ώρα την αλλαγή ελαστικών του και να βρεθεί στην τρίτη θέση, μπροστά από τον Σέρχιο Πέρεζ και κυρίως, τον ομόσταβλό του Λιούις Χάμιλτον.

Ο Βρετανός Παγκόσμιος Πρωταθλητής δεν ήταν καθόλου ικανοποιημένος με το αποτέλεσμα θεωρώντας ότι άξιζε κάτι παραπάνω από αυτή την τέταρτη θέση. Η αλήθεια είναι ότι έκανε έναν εξαιρετικό αγώνα καταφέρνοντας να περάσει δύο φορές, έστω και προσωρινά, τον Σέρχιο Πέρεζ. Μία στην εκκίνηση και μία μετά το πρώτο τους πιτ στοπ. Όμως όταν βρέθηκε πίσω από τον Ράσελ έζησε κάτι ασυνήθιστο γι’ αυτόν τα τελευταία χρόνια, καθώς δεν ήταν πιο γρήγορος από τον teammate του. Ή τουλάχιστον, δεν ήταν τόσο πιο γρήγορος ώστε να δώσει η ομάδα εντολή αλλαγής θέσεων. Αυτό έδειξε να τον ενοχλεί πράγμα που φάνηκε από το μήνυμα στον ασύρματο στο οποίο ανέφερε χαρακτηριστικά ότι «με φέρνετε σε πολύ δύσκολη θέση».

Αναμφίβολα, το κύριο μέλημα του Τότο Βολφ, του Λιούις Χάμιλτον, του Τζορτζ Ράσελ και όλων όσοι εργάζονται στη Μερσέντες αυτή τη στιγμή είναι η βελτίωση της απόδοσης του μονοθεσίου το συντομότερο δυνατό. Ο περιορισμός της ζημιάς είναι το μόνο στο οποίο στόχευαν βάσει της δυναμικής του μονοθεσίου στους πρώτους αγώνες. Και, αν εξαιρέσουμε τη δέκατη θέση του Χάμιλτον στη Σαουδική Αραβία, τα έχουν πάει περίφημα σε αυτό το κομμάτι. Τί θα συμβεί, όμως, στην περίπτωση που τα «ασημί βέλη» αρχίσουν και διεκδικούν νίκες; Πόσο εύκολο θα είναι να κρατήσει τη θέση του σε αντίστοιχες περιπτώσεις ο νεαρός αντικαταστάτης του Βάλτερι Μπότας; Να θυμίσουμε εδώ, ότι μετά το πέρας των τριών πρώτων στροφών του πρωταθλήματος, ο Ράσελ βρίσκεται στη δεύτερη θέση του πρωταθλήματος των οδηγών, πίσω μόνο από τον Σαρλ Λεκλέρκ, με τον Χάμιλτον στην πέμπτη.

Ακολουθείστε τo SPORTDAY.GR στο Google News