Formula 1: Γιατί η Φεράρι ανανέωσε τον Σάινθ έως το 2024;

Σκουντερία Φεράρι και Κάρλος Σάινθ ανακοίνωσαν πως θα πορευθούν μαζί για δύο ακόμη χρόνια, με απώτερο σκοπό τους την επιστροφή της ομάδας στην κορυφή. Πόσο εύκολη ήταν η συγκεκριμένη απόφαση;

Η αλήθεια είναι πως ο γάμος Φεράρι-Σάινθ έμοιαζε ιδανικός από την πρώτη μέρα της ανακοίνωσής του. Ο Ισπανός ερχόταν ως ο αντικαταστάτης του Σεμπάστιαν Φέτελ, με τον Γερμανό να φεύγει μη έχοντας καταφέρει να εκπληρώσει τον μεγάλο στόχο που δεν ήταν άλλος από την κατάκτηση ενός Παγκοσμίου Πρωταθλήματος. Ο Φέτελ έφτασε κοντά το 2018, όμως, από το Χόκενχαϊμ και μετά, άρχισε η δική του κατηφόρα, ενώ και η εντυπωσιακή πρώτη χρονιά του Σαρλ Λεκλέρκ με το κόκκινο μονοθέσιο έδειξε στους Ιταλούς ποιος ήταν ο πιλότος που μπορούσε να τους επαναφέρει στην κορυφή.

Τί δίνει στη Φεράρι ο Σάινθ;

Ο Κάρλος Σάινθ έχει αποδείξει τα τελευταία χρόνια ότι είναι ένας από τους πιο γρήγορους και, κυρίως, τους πιο σταθερούς πιλότους στο grid. Μαζί με τον Λάντο Νόρις αποτέλεσαν το δίδυμο που επανέφερε τη Μακλάρεν στον ίσιο δρόμο ενώ αυτό ακριβώς έκανε και το 2021 στην πρώτη του χρονιά με τα χρώματα της Σκουντερία, όπου τερμάτισε στην 5η θέση του πρωταθλήματος των οδηγών (πάνω από τον teammate του), βοηθώντας τα μέγιστα στην κατάκτηση της τρίτης θέσης του πρωταθλήματος των κατασκευαστών.

Τι ζητάει η Φεράρι από τον Σάινθ;

Αυτή τη σταθερότητα ζητάει η Σκουντερία από τον Ισπανό. Όλοι γνωρίζουν πως ο Σαρλ Λεκλέρκ είναι, αυτή τη στιγμή τουλάχιστον, ο «νούμερο 1» πιλότος της Φεράρι. Ο Μονεγάσκος είναι αυτός που έχει δείξει στους πρώτους αγώνες της σεζόν ότι θα παλέψει για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα και ήταν αυτός που πήρε ξεκάθαρα τη σκυτάλη από τον Σεμπάστιαν Φέτελ. Αυτό που ζητάει, λοιπόν, ο Ματία Μπινότο από τον Σάινθ είναι συνεχείς παρουσίες στο βάθρο και, όσο το δυνατόν, περισσότεροι βαθμοί. Με λίγα λόγια η Φεράρι ψάχνει έναν νέο Φελίπε Μάσα. Δηλαδή, αν ο «smooth operator» καταφέρει είτε φέτος, είτε μέσα στα επόμενα δυο χρόνια να είναι αυτός που θα διεκδικεί το πρωτάθλημα των οδηγών, ασφαλώς και κανείς δε θα του βάλει φρένο. Άλλωστε ο ίδιος δηλώνει ότι στόχος του είναι να διεκδικεί και τα δύο πρωταθλήματα.

Ποιες ήταν οι άλλες επιλογές της Φεράρι;

Η αλήθεια είναι ότι οι επιλογές της Σκουντερία ήταν περιορισμένες. Μπορεί πολύς κόσμος να περιμένει πως και πως την επιστροφή του ονόματος Σουμάχερ στο Μαρανέλο, όμως είναι φανερό πως ο Μικ δεν είναι ακόμα έτοιμος για ένα τόσο μεγάλο βήμα στην καριέρα του. Άλλη επιλογή εντός Φεράρι θα ήταν μόνο ο Αντόνιο Τζιοβινάτσι. Φιλότιμος, Ιταλός αλλά προφανώς όχι για τη θέση την οποία ονειρεύεται όλο το grid. Από κει και πέρα, υπάρχουν οι πιλότοι που δεσμεύονται με συμβόλαια σε άλλες ομάδες, για τους οποίους η Σκουντερία έκρινε ότι δεν χρειαζόταν να κάνει κάποια πρόταση. Ενδεικτικά ονόματα αυτά του Λάντο Νόρις και του Πιερ Γκασλί. Εύκολα διαπιστώνει κανείς, ότι η ανανέωση του Κάρλος Σάινθ ήταν μονόδρομος.

Γιατί η ανακοίνωση έγινε πριν την Ίμολα;

Η συμφωνία για την ανανέωση της συνεργασίας των δύο πλευρών υπήρχε, σύμφωνα με δημοσιεύματα, εδώ και καιρό. Η ιταλική ομάδα περίμενε μόνο την κατάλληλη στιγμή να το ανακοινώσει. Πολύς κόσμος θεωρούσε πως η Σκουντερία περίμενε να δει πως θα ανταποκριθεί ο Ισπανός στις πολύ μεγαλύτερες απαιτήσεις που δημιουργεί το φετινό ισχυρότατο μονοθέσιο. Αντίθετα, η ανακοίνωση έγινε μετά από ένα κάκιστο αποτέλεσμα για τον Σάινθ, όπως ήταν αυτό της Αυστραλίας. Με τον πρώτο εντός έδρας αγώνα της Φεράρι να ακολουθεί, ο Μπινότο θέλει να δει τον «smooth operator» να διεκδικεί την πρώτη του νίκη. Και η επίσημη ανανέωση της συνεργασίας τους μέχρι το 2024 (το 2024 λήγει και το τρέχον συμβόλαιο του Λεκλέρκ) ήταν η καλύτερη ώθηση που μπορούσε να του δώσει.

Ακολουθείστε τo SPORTDAY.GR στο Google News