MENU

Πού θα φτάσει η μάχη… χαρακωμάτων Red Bull και Mercedes;: Πού θα φτάσει η μάχη… χαρακωμάτων Red Bull και Mercedes;

Η νέα κόντρα στη Formula 1 μπορεί να εξιτάρει το κοινό όμως η αλήθεια είναι ότι ξεφεύγει από τα όρια.

Οι δύο διεκδικητές του πρωταθλήματος έχουν δώσει νέο ενδιαφέρον στο παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 και αυτό είναι το θετικό. Υπάρχουν όμως και στοιχεία που θα πρέπει και οι δύο να προσέξουν γιατί η κατάσταση ξεφεύγει και ευθύνη έχουν οι ομάδες τους αλλά και οι ίδιοι.

Δεν είναι η πρώτη φορά που ζούμε κόντρα δύο πιλότων με έντονες προσωπικότητες και ούτε θα είναι η τελευταία. Το να μπούμε σήμερα σε διαδικασία συγκρίσεων δεν έχει κάποιο νόημα. Ο Λιούις Χάμιλτον είναι αυτός που κυριαρχεί από το 2014 στο σπορ. Είναι το μεγαλό brand που έχει η Formula 1, ο πιλότος που έχει εκατομμύρια οπαδούς και εκατομμύρια haters. Η κάθε του τοποθέτηση προκαλεί αντιδράσεις, η κάθε του κίνηση εντός πίστας σχολιάζεται από πλήθος κόσμου. Ο Μαξ Φερστάπεν είναι το next big thing του σπορ. Ο νεαρότερος πιλότος που μπήκε ποτέ στο σπορ και πρωταγωνίστησε, ο άνθρωπος που μπήκε στα… παπούτσια του Φέτελ στη Red Bull και ελπίζει ότι θα τον ξεπεράσει σε επιτεύγματα. Παρορμητικός, ταλαντούχος και τα τελευταία δύο χρόνια αποδεικνύει ότι έχει τη στόφα του πρωταθλητή.

Το “κεφάλαιο” Φερστάπεν

Φέτος ο Φερστάπεν ένιωσε από την πρώτη ημέρα ότι έχει στα χέρια του αυτό που ζητούσε. Ένα μονοθέσιο πρωταθλητή. Ισάξιο της Mercedes, ίσως και ανώτερο. Αυτό το μονοθέσιο μπορεί να τον οδηγήσει στον τίτλο αν το οδηγήσει με σύνεση. Δεν έχουν περάσει πολλές μέρες από την πιο μεστή οδήγησή του, στο Ζάντφουρτ. Στη Μόντσα μας έδειξε ένα διαφορετικό πρόσωπο. Την Παρασκευή εμφανίστηκε συνειδητοποιημένος για το ότι η Mercedes ήταν εμφανώς ταχύτερη από τη Red Bull σε γύρο κατατακτήριων δοκιμών και ήλπιζε ότι  στον αγώνα θα είναι πιο κοντά. Το Σάββατο εκμεταλεύτηκε τη δική του εξαιρετική εκκίνηση στον αγώνα sprint και την κάκιστη του Χάμιλτον. Έδειξε ψυχραιμία στη διαχείριση του αγώνα, δεν πίεσε στα όρια τον Μπότας αφού γνώριζε ότι θα εκκινούσε από την πρώτη θέση λόγω της ποινής του Φινλανδού. Και φτάσαμε στην Κυριακή. Κάνει κακή εκκίνηση, κάτι που είχε καιρό να του συμβεί. Δεν καταφέρνει ούτε να διαχειριστεί τα ελαστικά του καλύτερα από τον Ρικιάρντο που οδηγούσε την κούρσα, ούτε να κρατήσει… κρυφό άσο ώστε να πιέσει λίγο πριν το μοναδικό pit stop. Στην κακή του ημέρα, ήρθε να προστεθεί και το σπάνιο λάθος της Red Bull στo pit stop να εκνευρίσει και να αγχώσει τον Ολλανδό πιλότο.

Το “κεφάλαιο” Χάμιλτον

Ο Λιούις Χάμιλτον άργησε να πάρει την απόφαση να υπογράψει νέο συμβόλαιο στη Mercedes. Είναι δεδομένο ότι σκέφτηκε ακόμη και να αποχωρήσει στο τέλος της προηγούμενης σεζόν αλλά το κίνητρο να γίνει ο πιλότος με τα περισσότερα πρωταθλήματα στην ιστορία του σπορ, τον κράτησε στη Formula 1. Ο Χάμιλτον της Mercedes είναι ένας άλλος πιλότος από αυτόν που πρωτογνωρίσαμε. Η ταχύτηρα ποτέ δεν του έλειπε αλλά πλέον είναι ισορροπημένος. Ξέρει πότε πρέπει να πιέσει στο όριο και πότε να μην ρισκάρει. Αυτά μας έχει δείξει την τελευταία τετραετία. Η φετινή χρονιά είναι μια διαφορετική ιστορία και γι αυτόν. Νιώθει από την πρώτη ημέρα την πίεση του Φερστάπεν. Βλέπει ότι δεν έχει ένα κυρίαρχο μονοθέσιο στα χέρια του αλλά ένα ισάξιο, ίσως και κατώτερο σε σχέση με της Red Bull. Ο περυσινός Χάμιλτον στο Σίλβερστοουν θα περίμενε μία καλύτερη ευκαιρία να επιτεθεί στον Φερστάπεν. Ο φετινός έφτασε στα όρια και έστειλε τον αντίπαλό του στις μπαριέρες. Στη Μόντσα το τριήμερο άρχισε γι αυτόν με την αίσθηση της υπεροχής αλλά έχασε στις κατατακτήριες από τον teammate του. Στον αγώνα sprint του Σαββάτου έκανε κάκιστη εκκίνηση και έβαλε δύσκολα στον εαυτό του ενόψει της Κυριακής. Δήλωσε σίγουρος ότι ο Φερστάπεν θα πάρει μία εύκολη νίκη, εμφανίστηκε ηττοπαθής ενώ δεν το έχει κάνει στο παρελθόν. Κι όμως ο αγώνας δεν του πήγε τόσο άσχημα όσο περίμενε. Στην εκκίνηση δεν κέρδισε ο ίδιος κάτι, αλλά είδε τον αντίπαλό του να μένει πίσω από μία McLaren, ότι συνέβαινε και στον ίδιο. Την ώρα που ενημερώθηκε για το… δώρο της Red Bull με την καθυστέρηση στο pit stop του Φερστάπεν, έκανε άμεσα επίθεση και πέρασε τον Νόρις δείχνοντας ότι αναπτερώθηκε το ηθικό του. Η Mercedes τον τράβηξε την κατάλληλη στιγμή στα pits και φτάσαμε στην πιο κρίσιμη ώρα μέχρι την επόμενη.

 Η νέα σύγκρουση Φερστάπεν – Χάμιλτον

Φτάσαμε στον 26ο γύρο με τον Χάμιλτον να βγαίνει από τα pit μετά την άψογη δουλειά της Mercedes και στα αριστερά του υπήρχε ο Μαξ Φερστάπεν. Ήμασταν στα μισά του αγώνα αλλά ήταν δεδομένο ότι κανείς από τους δύο δεν θα έμπαινε ξανά στα pits ενώ ήταν ξεκάθαρο από το πως κυλούσε ο αγώνας ότι το προσπέρασμα σε άλλο σημείο της πίστας έμοιαζε αδύνατο. Άρα το ποιος από τους δύο θα έπαιρνε περισσότερους βαθμούς στη Μόντσα θα αποφασιζόταν στο πρώτο σικέιν της Μόντσα. Το ιστορικό variante del rettifilo έμελλε να κρίνει μία ακόμη μάχη μεταξύ των δύο διεκδικητών του τίτλου. Ο Φερστάπεν είχε περισσότερα χιλιόμετρα αφού ερχόταν από την ευθεία εκκίνησης – τερματισμού, ο Χάμιλτον ήταν πιο μπροστά και οι δυο τους φρέναραν για τη δεξιά 1η στροφή. Ο Ολλανδός στην εξωτερική η οποία μετατρέπεται σε εσωτερική στη 2η στροφή. Ο Χάμιλτον με το μικρό προβάδισμα είχε την ιδανικότερη γραμμή και το πλεονέκτημα να φύγει πιο εύκολα στην έξοδο της 2ης στροφής. Κανείς από τους δύο δεν φρέναρε περισσότερο, κανείς από τους δύο δεν έδωσε περισσότερο χώρο από όσο ένιωθε ότι ήταν… υποχρεωμένος να δώσει. Ο Φερστάπεν δεν αποφάσισε να φρενάρει ούτε όταν είδε το σαμαράκι να πλησιάζει. Πάτησε πάνω σε αυτό και το μονοθέσιο σκαρφάλωσε πάνω στον Χάμιλτον. Το halo έσωσε τη ζωή του Βρετανού και τον προστάτευσε από τον τροχό του Ολλανδού που σύρθηκε πάνω στη Mercedes. Ο Φερστάπεν βγήκε εκνευρισμένος και πήγε με τα πόδια στα pits, o Χάμιλτον προσπάθησε να ξεκολλήσει το μονοθέσιο του αλλά η ομάδα του είπε να σβήσει τον κινητήρα του. Η εγκατάλειψη και των δύο διατήρησε τη διαφορά των πέντε βαθμών του Φερστάπεν από τον Χάμιλτον. Οι αγωνοδίκες έκριναν ότι ο Ολλανδός είχε την ευθύνη της σύγκρουσης και τον τιμώρησαν με 3 θέσεις στο grid του ρωσικού gp. Δεν αποκλείεται η Red Bull να σκεφτεί να αλλάξει κινητήρα στον Φερστάπεν αφού μοιάζει δύσκολο να καταφέρει ως το τέλος της σεζόν να πορευτεί με μία κινητήρια μονάδα.

Πόλεμος δηλώσεων

Δεν μας προκάλεσε έκπληξη το ότι μετά το τέλος του αγώνα οι δύο πρωταγωνιστές της σύγκρουσης αλλά και οι ομάδες τους προχώρησαν σε αλληλοκατηγορίες. Ο Φερστάπεν ισχυρίστηκε ότι ο Χάμιλτον δεν του έδωσε χώρο και ότι αν το είχε κάνει τίποτα από όσα έγιναν δεν θα είχαν συμβεί. Το παράδοξο είναι ότι ο Ολλανδός ανέφερε πως θα έστριβε πρώτος ο αντίπαλός του αν του είχε δώσει χώρο και η εύλογη απορία είναι γιατί δεν προφυλάχθηκε αφού θεωρούσε μάταιη την προσπάθειά του να προσπεράσει. Από την άλλη ο Χάμιλτον χρέωσε την ευθύνη της σύγηκρουσης στον Φερστάπεν αφού ο ίδιος ήταν πιο μπροστά όταν μπήκαν στην 1η στροφή. Χόρνερ και Βολφ κινήθηκαν σε αντίστοιχο κλίμα επιβεβαιώνοντας ότι η φετινή χρονιά θα είναι ένας μόνιμος… πόλεμος και ας ελπίσουμε χωρίς θύματα.

 

NEWSROOM | ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

TAGS

X

TOP CLUBS

TOP LEAGUES

SPORT LIFESTYLE